هروقت دیدی تنها شدی بدون خدا همه رو بیرون کرده تا خودت باشی و خودش ...
درباره ما

به وبلاگ من خوش آمدید
نویسندگان
لینک های ویژه
پیوندهای روزانه
طراح قالب
ثامن تم
دیگر امکانات

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





Alternative content


کد پیغام هنگام ورود کاربر

دریافت کد

تولد و كودكي
به سال 1333 ه.ش در شهرستان مياندوآب در يك خانواده مذهبي و باايمان متولد شد. در دوران كودكي، مادرش را – كه بانويي باايمان بود – از دست داد. تحصيلات ابتدايي و متوسطه را در اروميه به پايان رسانيد و در دوره دبيرستان (همزمان با شهادت برادرش علي باكري به دست دژخيمان ساواك) وارد جريانات سياسي شد.

فعاليتهاي سياسي – مذهبي
پس از اخذ ديپلم با وجود آنكه از شهادت برادرش بسيار متاثر و متالم بود، به دانشگاه راه يافت و در رشته مهندسي مكانيك مشغول تحصيل شد. از ابتداي ورود به دانشگاه تبريز يكي از افراد مبارز اين دانشگاه بود. او برادرش حميد را نيز به همراه خود به اين شهر آورد.

شهيد باكري در طول فعاليتهاي سياسي خود (طبق اسناد محرمانه بدست آمده) از طرف سازمان امنيت آذربايجان شرقي (ساواك) تحت كنترل و مراقبت بود. پس از مدتي حميد را براي برقراري ارتباط با ساير مبارزان، به خارج از كشور فرستاد تا در ارسال سلاح گرم براي مبارزين داخل كشور فعال شود.

شهيد مهدي باكري در دوره سربازي با تبعيت از اعلاميه حضرت امام خميني(ره) – در حالي كه در تهران افسر وظيفه بود – از پادگان فرار و به صورت مخفيانه زندگي كرد و فعاليتهاي گوناگوني را در جهت پيروزي انقلاب اسلامي نيز انجام داد.

پس از پيروزي انقلاب اسلامي
بعد از پيروزي انقلاب و به دنبال تشكيل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به عضويت اين نهاد در آمد و در سازماندهي و استحكام سپاه اروميه نقش فعالي را ايفا كرد. پس از آن بنا به ضرورت، دادستان دادگاه انقلاب اروميه شد. همزمان با خدمت در سپاه، به مدت 9 ماه با عنوان شهردار اروميه نيز خدمات ارزنده‌اي را از خود به يادگار گذاشت.

ازدواج شهيد مهدي باكري مصادف با شروع جنگ تحميلي بود. مهريه همسرش اسلحه كلت او بود. دو روز بعد از عقد به جبهه رفت و پس از دو ماه به شهر برگشت و بنا به مصالح منطقه، با مسئوليت جهاد سازندگي استان، خدمات ارزنده‌اي براي مردم انجام داد.

شهيد باكري در مدت مسئوليتش به عنوان فرمانده عمليات سپاه اروميه تلاشهاي گسترده‌اي را در برقراري امنيت و پاكسازي منطقه از لوث وجود وابستگاه و مزدوران شرق و غرب انجام داد و به‌رغم فعاليتهاي شبانه‌روزي در مسئوليتهاي مختلف، پس از شروع جنگ تحميلي، تكليف خويش را در جهاد با كفار بعثي و متجاوزين به ميهن اسلامي ديد و راهي جبهه‌ها شد.



مربوط به موضوع : <-CategoryName->
نویسنده محمد باقری در جمعه 23 آبان 1393 |



مربوط به موضوع : <-CategoryName->
نویسنده محمد باقری در پنج شنبه 22 آبان 1393 |

آیت‌ا... هاشمی با توجه به سابقه بسیارطولانی در عرصه‌های مختلف، هر کجا که نظام و انقلاب به ایشان نیاز داشته، به میدان آمده است تا براساس احساس تکلیف و ارادتی که نسبت به امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دارند با حضور به موقع خود، امور را به نحو احسن اداره کنند. آیت‌ا... هاشمی همیشه اذعان کرده هرجایی که احساس کنم نظام به من نیاز دارد وظیفه خود می‌بینم تا برای پیشرفت و وحدت کشور دست به کار شوم و اقداماتی را در این جهت انجام دهم. در بین شخصیت‌های نظام، ایشان بیشترین و بالاترین رکورد را در حضور در انتخابات مردمی و رای مردم دارند به همین دلیل با توجه به مبانی فکری‌ای که از ایشان سراغ داریم درصورت احساس به حضورشان در عرصه‌های مختلف به‌طور حتم حضور پیدا کرده و راهگشای کشور در قبال مشکلات خواهند بود. درمورد اظهارنظر آیت‌ا... خاتمی درباره عدم کاندیداشدن آقای هاشمی در مجلس خبرگان این نکته ضروری است که همیشه نقل‌قول مستقیم بر نقل‌قول غیرمستقیم ارجحیت دارد به همین دلیل آن مطلبی را که آقای هاشمی بیان کردند باید به‌عنوان خبر صحیح پذیرفت. آقای هاشمی با توجه به صحبت‌هایی که کردند، گفتند در صورت نیاز حضور پیدا خواهم کرد و مراد از این حرف آن است که اگر افرادی برای ریاست مجلس خبرگان کاندیدا شوند که تجربه و سابقه لازم را برای مدیریت مجلس ندارند ایشان وظیفه خود می‌دانند که در انتخابات مجلس خبرگان حضور پیدا کنند که البته رای نهایی نیز بر عهده نمایندگان مجلس خبرگان خواهد بود که به ایشان رای مثبت بدهند یا نه. مقصود آیت‌ا... هاشمی این نبوده افرادی که در مجلس خبرگان هستند افرادی ناتوان در اداره مجلس خبرگان هستند. آقای هاشمی ازجمله افرادی هستند که تمام مسئولیت‌ها و پست‌های ریاست مهم نظام جمهوری اسلامی را تجربه کرده است و هدف ایشان نیز برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رسیدن به مقامی بزرگ نبوده است بلکه هدف آقای هاشمی، خدمت صادقانه به مردم و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است. وفاداری نسبت به امام و نظام و قانون اساسی و همدلی با مقام معظم رهبری همیشه از دغدغه‌های اصلی آیت‌ا... هاشمی بوده است که در طول نیم قرن این وفاداری در تاریخ کشور ثبت شده است به همین دلیل نمی‌توان به صفا و خلوص آیت‌ا... هاشمی اندکی تردید کرد. والاترین سند برای شخصیت آیت‌ا... هاشمی تائید رهبری است که با حکمی پنج ساله ایشان را به‌عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین کردند. برخلاف افرادی که تلاش می‌کنند مسبب جدایی باشند شخصیت ایشان به نحوی است که همیشه سبب وصل هستند.



مربوط به موضوع : <-CategoryName->
نویسنده محمد باقری در پنج شنبه 22 آبان 1393 |

محبت اولماسا ای دل بوجانین ارزشی یوخدی

بیر عمر زندگی جاودانین ارزشی یوخدی

حسین منی وانا من حسین حدیثینه سوگند

که بی وجود حسین ماسوانین ارزشی یوخدی

بیوردی حضرت صادق( ع)بهشت حسینچی لریندی

نماز قیلماسان اما بکانین ارزشی یوخدی

به جان فاطمه ایرانین آبروسی حسیندی

حجابی گوزلمین بی حیانین ارزشی یوخدی



مربوط به موضوع : <-CategoryName->
نویسنده محمد باقری در پنج شنبه 22 آبان 1393 |

نام کسانى که از خاندان حسین علیه السّلام با آن حضرت علیه السّلام در کربلا کشته شدند که هفده تن بودند و حسین (ع) هیجدهمین آنان بود (از این قرار است):

 (۱) عباس (۲) عبد اللَّه (۳) جعفر (۴) عثمان که این چهار تن پسران امیر المؤمنین (ع) بودند و مادرشان‌ام البنین بود (۵) عبد اللَّه (۶) ابو بکر فرزندان امیر المؤمنین (ع) و مادرشان لیلى دختر مسعود ثقفى است (۷) على (۸) عبد اللَّه فرزندان حسین بن على‏ علیهما السّلام. (۹) قاسم (۱۰) ابو بکر (۱۱) عبد اللَّه، فرزندان حسن بن على علیهما السّلام (۱۲) محمد (۱۳) عون، پسران عبد اللَّه بن جعفر بن ابى طالب رضى اللَّه عنهم (۱۴) عبد اللَّه (۱۵) جعفر (۱۶) عبد الرحمن فرزندان عقیل بن ابى طالب (۱۷) محمد بن أبى سعید بن عقیل،
 
که اینان هفده تن از بنى هاشم رضوان اللَّه علیهم بودند که برادران حسین (ع) و پسران برادرش و فرزندان عمو‌هایش جعفر و عقیل بودند، و همگى ایشان در پائین پاى حسین (ع) دفن شدند و براى همه آن‌ها گودالى کنده و همگى را در آن دفن نمودند و خاک بر آنان ریختند جز عباس بن على علیهما السّلام که او را در‌‌ همان جا که بر ش‌تر مسناة کشته شده بود سر راه غاضریه دفن کردند و قبر او آشکار است، و براى قبرهاى برادران و خاندانش که نامشان بردیم هیچ گونه نشانه ‏اى نیست جز اینکه زیارت‏ کنندگان از پیش قبر حسین (ع) آنان را زیارت کنند، و به آن زمینى که پائین پاى آن حضرت است اشاره کنند و بر آنان سلام کنند، و على بن الحسین علیهما السّلام نیز در میان ایشان است، و برخى گفته ‏اند: جایگاه دفن او به حسین (ع) نزدیک‌تر از دیگران است.

و اما اصحاب و یاران حسین (ع) که با آن جناب کشته شدند پس آنان نیز در اطراف آن حضرت دفن شدند و جاى قبرهاى ایشان بطور تحقیق و تفصیل روشن نیست جز اینکه ما تردیدى نداریم که حائر شریف آنان را در بر دارد، خدا از ایشان خوشنود باد، و ایشان را نیز از خود خوشنود گرداند و در بهشتهاى نعیم جایشان دهد.



مربوط به موضوع : <-CategoryName->
نویسنده محمد باقری در پنج شنبه 22 آبان 1393 |

آیا ناف وزرای پیشنهادی جدید را با فتنه بریده‌اند؟!

 

 بررسی سوابق احمدی‌ دانش‌آشتیانی، وزیر جدید پیشنهادی دولت، نشان می‌دهد که دولتی‌ها بار دیگر در ادامه روند گذشته خود، بر معرفی گزینه‌های مسئله‌دار تأکید دارند و رئیس‌جمهور این بار فردی را به مجلس معرفی کرده است که از مرتبطان نزدیک به حزب منحله مشارکت و قائم‌مقام معین در وزارت علوم دولت اصلاحات بوده است. فخرالدین دانش در فتنه 88 به علت ارتکاب مسائل امنیتی، به نهادهای مربوط احضار شد و هم‌اکنون نیز عضو حلقه اصلی جریان فتنه مستقر در وزارت علوم است و از مرتبطان اصلی و محکومان فتنه 88 به شمار می‌رود.

 

همچنین روز گذشته لینک مصاحبه دانش‌آشتیانی، گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم، علیه بسیج که تا شب گذشته در صفحه خاطرات شفاهی مصطفی معین (وزیر علوم دولت اصلاحات) بود، از این صفحه حذف شد.

در عین حال و بر اساس گزارش‌های رسیده، یکی از نزدیکان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه‌ای در یکی از مراکز مجمع تشخیص مصلحت در پاسخ به پرسش چند تن از نمایندگان مبنی بر اینکه «چرا رئیس‌جمهور گزینه‌های «افراطی» و «ساختارشکن» را برای وزارت علوم معرفی می‌کند که از حلقه مصطفی معین هستند؟»، خطاب به این جمع اظهار داشت: «آقای روحانی فرد هوشمندی است، بازی خوبی را با اصلاح‌طلبان، سامان داده است. ایشان از افرادی که حلقه معین معرفی می‌کنند، فردی را معرفی می‌کند که یک‌به‌یک معرفی و سوزانده می‌شوند و در نهایت، ایشان مهره دلخواه خود را که مورد تأیید شما نیز خواهد بود، معرفی می‌کند.»
منبع سایت بصیرت


مربوط به موضوع : <-CategoryName->
نویسنده محمد باقری در پنج شنبه 22 آبان 1393 |
مسابقه وبلاگ نویسی
با موضوع اربعین حسینی و جوانان عاشورایی
آخرین تاریخ ارجاع وبلاگ ها از 1393/08/17 الی 1393/09/10
لطفا جهت پر کردن فرم ثبت نام اولیه به بسیج دانشجویی موسسه مراجعه فرمایید
اطلاعات تکمیلی نحوه قالب بندی و نمرات آن بزودی و در فایل جداگا نه ای در وبلاگ جهت استفاده قرار خواهد گرفت .
تقدیر از نفرات با جوایز نفیس برتر در روز دانشجو ( 16 آذر ) انجام خواهد شد

اطلاعات تکمیلی مسابقه نوع امتیاز بندی :
1. قالب وبلاگ 5 امتیاز
2. مطالب مفید و مناسب و مرتبط با موضوع 7 امتیاز
3. استفاده از ویدیو و صوت و فایل های مناسب 5 امتیاز
4. نوآوری 6 امتیاز
5. استفاده از مطالب نوشته شده  یا عکس ها و ویدئوهای
نویسنده وبلاگ 7 امتیاز با امتیاز ویژه 2 امتیاز

جمع امتیاز ها از 30 خواهد بود و بهترین وبلاگ ها در سایت های مختلف بسیج معرفی و به مسابقات اصلی شهرستانی و استانی و کشوری راه خواهند یافت .


مربوط به موضوع : <-CategoryName->
نویسنده محمد باقری در جمعه 9 آبان 1393 |

فراخوان مقالات عاشورایی

*با موضوع تحلیل از اهداف قیام عاشورای اباعبدالله الحسین (ع)*
تاریخ ارسال مقالات از 1393/08/04 الی 1393/08/24
5 صفحه با فونت نازنین 14
و طبق استانداردهای مقاله نویسی
لطفا مقالات خود را به امور فرهنگی یا بسیج دانشجویی موسسه تحویل دهید
تقدیر از نفرات برتر مقاله نویسی در هفته بسیج انجام خواهد شد



مربوط به موضوع : <-CategoryName->
نویسنده محمد باقری در جمعه 9 آبان 1393 |

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir

صفحه قبل 1 ... 7 8 9 10 11 ... 12 صفحه بعد
آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان پایگاه اینترنتی بسیج دانشجویی دانشگاه دانشوران و آدرس b-daneshvaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





برچسب‌ها